2013. január 17. csütörtök

Hála az időeltolódásnak nem kellett reggelre ébresztést kérni. Korán kelünk, korán kidőlünk volt a mottó. Rögtön egy helyi specialitással kezdtünk, megnéztünk egy tetőterasz bárt (rooftop bar ahogy arrafelé mondják). Nem kellett messzire menni, csak a liftig, ugyanis a szállásunk tetején volt egy egészen pazar kilátással. A helyzet azóta változott, vélhetően a tulajok legnagyobb bosszúságára beépítettek egy új felhőkarcolót az Empire State Building irányába, erősen letakarva a kilátást arrafelé. Reggel volt, tél volt, úgyhogy nem volt pezsgő élet (konkrétan senki sem volt rajtunk kívül), de első impulzusnak tökéletes volt.

Irány a város, először is valami táplálék keresése. Nem kellett messzire menni, egy saroknyira beleszaladtunk egy Bagel Express nevezetű helyben, konkrétan tökéletes reggelijük volt. Azt már az elejn tudtam, hogy éhen nem fogunk maradni, de az amerikai kaja nálam simán az egyik fénypontja volt az útnak. Nem túl egészséges cuccok, de most nem is szálkásítani jöttünk.

Reggeli után sétáltunk egyet a Midtownban, Chrysler Building, Grand Central, Fifth Avenue, St. Patrick Cathedral majd Rockefeller Center volt az program. A látnivalókhoz a New York Pass-t választottuk, úgy tippeltük, hogy a drágább és több mindenre használható New York Cardot nem tudnánk kihasználni. Az első hely ahol használtuk a Top of the Rock volt, a Rockefeller Center kilátója volt. Nyitásra próbáltunk odaérni, hogy a nagyobb tömeget elkerüljük, bár ez lehet nem feltétlenül lett volna szükséges januárban. Mindenesetre gyorsan bejutottunk, látványos liftezéssel pár pillanat alatt feljutottunk a 67. emeletre. Innen gyakorlatilag egész Manhattan látszik, ha valaki csak egy helyre menne be én azt mondom ide jöjjön. Itt érdemes felmenni a legeslegeslegfelső részre, ott már üvegfal sincs. 10/10-es program. Ééés itt le is merült a fényképezőm, így nagy szerencse hogy közel volt a szállás, szépen visszacsattogtunk beröffenteni a technikát.

Némi pihenő után irány ismét a város, a Fifth Avenue-n eljutottunk a Central Parkhoz. Itt található a Reszkessetek Betörők Plaza Hotelje, ami a valóságban is az, de a belső jeleneteket nem itt vették fel, Egészen a Bethesda szökőkútig sétáltunk, ahol teljesen idepasszoló Vivaldi játszottak utcazenészek. Lassan sötétedett, még elkanyarodtunk a Trump Tower felé, majd mint a cserebogarak elindultunk a fény felé, hogy zárásképp megnézzük a Times Square-t.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.